Něco účinného proti stresu

Velmi mě trápí, když vidím unavené vystresované lidi pod tlakem. Sama mám zkušenost se stresem a těší mě, když najdu jakoukoliv informaci, která může pomoci a kterou mohu sdílet nejen na seminářích ke zvládání stresu.

Pokud trpíte stresem a chtěli byste si o něm něco přečíst, doporučuji několik výborných knih. Shodou okolností jsou všechny zaměřeny na provázanost těla a mysli.

Čím dál tím více oceňuji, že lékaři se zabývají souvislostmi mezí tělem, myslí a emocemi  a že „alternativci“ začínají slyšet na to, že člověk má tělo, které má vliv na stav mysli. Sama vím, jak účinně působí Bachovy esence (esence získané jednoduchým způsobem z běžných evropských rostlin) na negativní emoce.

Jak pracuje váš mozek

V knize Davida Rocka „Jak pracuje váš mozek“ najdete skvěle popsanou práci lidského mozku. Pochopíte, co se děje v mozku při stresu a dostanete praktické rady, jak se do stresu nedostávat a jak ho eliminovat. Já osobně jsem např. konečně našla vědecké zdůvodnění oblíbené rady „soustřeďte se jen na jednu věc“ a pochopila jsem, že chceme-li pracovat efektivně, jinak to nejde. Kniha je prakticky strukturovaná – autor nejprve popíše běžné stresující scénky. Potom vysvětlí práci mozku v těchto situacích. Na závěr znova uvede stejnou situaci, ale tentokrát se správnými postupy. Pochopíte podstatu, naučíte se postup a budete ho umět prakticky aplikovat.

Základní kniha relaxačních technik

„Základní kniha relaxačních technik“ od Paula Wilsona obsahuje více než stovku vyzkoušených účinných technik proti stresu. Jsou jednoduše použitelné a praktické. V této knize nehledejte spirituální cestu k dosažení klidu. Nenajdete zde popis meditací, i když ta dle některých dalších autorů vede ke klidu dlouhodobému. Autor úmyslně vytvořil  průvodce pro různé typy osobností na cesty emocionální, intelektuální a fyzické. Jde o cesty vedoucí k bezprostřednímu klidu v běžných každodenních situacích.

Hlavu vzhůru, knížka o přežití

Pokud nemáte čas na stovku účinných technik, přečtěte si útlounkou knížku od Claudie Croos-Müller „Hlavu vzhůru“, knížka o přežití. S podtitulem Okamžitá pomoc při stresu, vzteku a špatné náladě. Najdete v ní 12 jednoduchých cviků. Věděli jste, že pomáhá i široký sed rozkročný (12. cvik na str. 36)? Je to tak jednoduché….

Hormony štěstí

Duševní rovnováhy se nedá docílit bez rovnováhy hormonální. O tom jsem si přečetla v knížce „Hormony štěstí“, Přírodní metoda a dieta pro získání duševní rovnováhy, oddálení stárnutí a znovunavrácení radosti ze života. Autory jsou Thierry Hertoghe a Margherita Enricová. A jak hormony souvisejí se stresem? Cituji ze s. 16: „….vědecký výzkum získal jasné důkazy o vazbách, které existují mezi myslí a tělem, také reakce na stres se mění podle dostatku nebo nedostatku určitých hormonů.“

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..